Tak, serwis transakcyjny Blue Media S.A. dolicza do płatności prowizję w kwocie 1,20zł.
Internetowa Obsługa Klienta pozwala właścicielom:
Kliknij ikonę poniżej aby zalogować się do panelu klienta
Powstanie wspólnoty mieszkaniowej wynika z przepisów ustawy o własności lokali i następuje z chwilą, w której wyodrębniono pierwszy lokal mieszkalny i przeniesiono jego własność na podmiot różny od dotychczasowego właściciela nieruchomości gruntowej. Członkiem wspólnoty mieszkaniowej staje się osoba, która posiada prawo własności do lokalu (np. zakupiła je od dewelopera lub na rynku wtórnym)
Małą wspólnotą określa się nieruchomość, w której liczba lokali wyodrębnionych i niewyodrębnionych nie jest większa niż trzy. Funkcjonowanie takiej wspólnoty określają przepisy Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego o współwłasności.
Dużą wspólnotą określa się nieruchomość, w której liczba lokali wyodrębnionych i niewyodrębnionych jest większa niż trzy. W przeciwieństwie do „małej wspólnoty”, powstanie dużej wspólnoty obliguje właścicieli lokali do wyboru jednoosobowego lub kilkuosobowego zarządu. Zasady funkcjonowania dużej wspólnoty mieszkaniowej regulują przepisy ustawy o własności lokali.
Zgodnie z art. 184b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami: „zarządzanie nieruchomością polega na podejmowaniu decyzji i dokonywaniu czynności mających na celu zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości oraz zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości w tym bieżącego administrowania nieruchomością, jak również czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem oraz do uzasadnionego inwestowania w tę nieruchomość”.
Formami sprawowania zarządu jest:
Podejmowanie decyzji we wspólnocie mieszkaniowej zależy od czynności co do których należy owe decyzję podjąć. Czynności dzielą się na:
Decyzje w sprawie czynności zwykłego zarządu podejmuje zarząd samodzielnie. Decyzje w sprawie czynności przekraczającej zwykły zarząd podejmowane są na podstawie uchwały. Uchwały zapadają większością głosów właścicieli lokali, liczoną według wielkości udziałów. Uchwały wspólnoty mieszkaniowej zapadają:
Ingerencja w części wspólne nieruchomości wymaga uzyskania zgody od wspólnoty mieszkaniowej.
Prawa i obowiązki właściciela lokali reguluje ustawa o własności lokali, a konkretnie artykuły od nr 12 do nr 17. Właściciel lokalu ma prawo do współkorzystania z nieruchomości wspólnej zgodnie z jej przeznaczeniem.
Do obowiązków właściciela należy m. in: bieżące utrzymywanie lokalu w należytym stanie, przestrzeganie porządku domowego czy partycypowanie w kosztach utrzymania nieruchomości w stosunku do posiadanego w niej udziału.
Statut to akt prawny, który reguluje cele, zadania, strukturę organizacyjną oraz sposób działania wspólnoty mieszkaniowej. Wspólnota mieszkaniowa nie musi posiadać statutu.
Roczne zebranie wspólnoty organizuje zarząd. Zebranie powinno zostać zwołane do końca marca, ale może się odbyć w innym terminie np. właściciel w dniu 31-go marca otrzymał powiadomienie o zebraniu zwołanym na 10-go kwietnia.
Nie, w zebraniu wspólnoty mieszkaniowej może uczestniczyć każda dorosła osoba reprezentująca właściciela lokalu, która posiada podpisane przez właściciela upoważnienie. Upoważnienie ma formę zwykłą. W szczególnych przypadkach wymagane jest upoważnienie w formie notarialnej.
Zarząd wspólnoty może podjąć decyzję o kontynuowaniu głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów.
Zaskarżenie uchwały wspólnoty mieszkaniowej następuje w formie pozwu o uchylenie uchwały wspólnoty, składanego do Sądu Rejonowego. Właściciel ma na to 6 tygodni od czasu podjęcia uchwały na zebraniu lub od dnia otrzymania powiadomienia o treści uchwały w przypadku podjęcia jej w trybie indywidualnego zbierania głosów.
Zgodnie z ustawą o własności lokali, lokal mieszkalny to wydzielona trwałymi ścianami w obrębie budynku izba lub zespół izb przeznaczonych na stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych.
Pomieszczenie przynależne jest związane z lokalem w sensie prawnym i funkcjonalnym. W sensie prawnym jest częścią składową lokalu mieszkalnego, natomiast związek funkcjonalny przejawia się w tym, że pomieszczenie przynależne jest przestrzenią przeznaczoną nie do bezpośredniego zaspokajania potrzeb mieszkaniowych ludzi, ale do zaspokajania innych potrzeb osób, które korzystają z samodzielnego lokalu mieszkalnego.
Do lokalu mogą przynależeć jako pomieszczenia przynależne między innymi: piwnica, strych, komórka czy garaż, o ile są wpisane do księgi wieczystej danego lokalu.
Powierzchnia użytkowa to suma powierzchni wszystkich pomieszczeń w mieszkaniu tj. pokoi, kuchni, przedpokoi i korytarzy, łazienki, ubikacji, służących do potrzeb mieszkalnych. Do powierzchni użytkowej lokalu nie zalicza się powierzchni: balkonów, tarasów, loggii, antresoli, pralni, suszarni, wózkowni, strychów, piwnic i komórek, garaży, hydroforni i kotłowni.
Powierzchnię użytkową wylicza się wg starszej normy PN-70/B-02365 „Powierzchnia budynków. Podział, określenia i zasady obmiaru” lub nowej normy PN-ISO 9836:1997 „Właściwości użytkowe w budownictwie – Określanie i obliczanie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych”. Obie normy są stosowane równolegle, bowiem wprowadzenie normy nowszej nie skutkowało wycofaniem normy starszej. Formalnie norma starsza nadal obowiązuje. Nie ma przepisu prawnego nakazującego stosowanie normy nowszej. Wybór pomiędzy normami pozostawiony jest woli stron umowy. Szczegóły co do wyliczania powierzchni wg powyższych norm są powszechnie dostępne w Internecie.
Udział zgodnie z ustawą o własności lokali, jest to prawo związane z własnością lokalu. Odpowiada on stosunkowi powierzchni użytkowej lokalu wraz z powierzchnią pomieszczeń przynależnych (komórki lokatorskie, piwnice – jeżeli są wpisane do księgi wieczystej jako pomieszczenia przynależne) do łącznej powierzchni użytkowej wszystkich lokali wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi.
W rozumieniu ustawy o własności lokali, część wspólna definiowana jest jako część budynku lub gruntu, które nie służą do wyłącznego użytku właścicieli lokali. Do części wspólnych zaliczymy m.in. fundamenty, piwnice, strychy, dach, ściany nośne, klatki schodowe, przewody, instalacje, korytarze, bramy czy windy.
Opłaty eksploatacyjne są to koszty dotyczące utrzymania nieruchomości oraz jej obsługi. Podzielić je można na koszty bezpośrednie i pośrednie.
Do kosztów bezpośrednich zaliczamy m.in. zużycie wody, energii cieplnej, koszty wywozu nieczystości – koszty te są związane bezpośrednio z lokalem.
Do kosztów pośrednich należą koszty dotyczące utrzymania części wspólnej nieruchomości m. in. utrzymanie czystości i zieleni, koszty konserwacji, napraw, przeglądów technicznych, wynagrodzenie zarządu/administratora, energia elektryczna, woda i ciepło zużywane na częściach wspólnych, ochrona obiektu, opłaty pocztowe, bankowe, usługi prawne itp.
Czynsz to świadczenie należne z tytułu najmu lub dzierżawy. Czynsz płatny jest przez najemcę, nie właściciela. Właściciele lokali we wspólnocie mieszkaniowej płacą zaliczkę na poczet kosztów utrzymania części wspólnej – nie czynsz.
Wysokość zaliczek ustalana jest na podstawie uchwały właścicieli określającej ich wysokość. Najczęściej uchwałę w sprawie ustalenia wysokości zaliczek poddaje się pod głosowanie podczas zebrania wspólnoty mieszkaniowej.
Właściciele lokali we wspólnocie uiszczają zaliczki na poczet
kosztów zarządu nieruchomością wspólną w formie bieżących opłat, płatnych
z góry do 10. dnia każdego miesiąca – termin ten wynika z ustawy o własności
lokali art. 15.1.
Wysokość wpłat na fundusz remontowy ustala się na mocy uchwały wspólnoty mieszkaniowej. Wysokość wpłat przypadających na danego właściciela stanowi iloczyn stawki na fundusz remontowy i powierzchni/udziału przypisanego do danego właściciela, np. podczas zebrania ustalono, iż opłata za 1m2 wynosi 1,00zł, a jesteśmy właścicielami mieszkania o pow. 48,00 m2 oraz posiadamy pomieszczenie przynależne o powierzchni 2,00 m2 co daje razem 50,00 m2 x 1,00 zł = 50,00 zł.
Remonty finansowane są z wpłat zaliczek przez właścicieli na poczet kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz funduszu remontowego.
Sopot:
Na dzień 30.03.2020, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi naliczana jest od ilości zużytej wody w danym lokalu. Wysokość opłaty ustala Rada Miasta Sopotu. Aktualne stawki można znaleźć na stronie http://zom.sopot.pl/.
Gdańsk:
Na dzień 30.03.2020, opłata za gospodarowanie odpadami jest naliczana od m2 lokalu. Wysokość opłaty ustala Rada Miasta Gdańska. Aktualne stawki można znaleźć na stronie https://czystemiasto.gdansk.pl/.
Gdynia:
Na dzień 30.03.2020, opłata za gospodarowanie odpadami dla lokali usługowych naliczana jest od zadeklarowanej ilości miesięcznych opróżnień pojemników/worków, zaś lokali mieszkalnych naliczana jest od wielkości lokalu i stawki przypisanej do danej wielkości lokalu np. opłata dla lokali o powierzchni poniżej 45,00 m2 wynosi 37,00 zł, a dla lokali o powierzchni od 45,01 m2 do 60,00m2 wynosi 63,00 zł (opłaty za odpady segregowane). Wysokość opłaty ustala Rada Miasta Gdyni. Aktualne stawki można znaleźć na stronie http://www.wyrzucam.to/.
Sezon grzewczy to okres, w którym warunki atmosferyczne powodują konieczność ciągłego dostarczania ciepła w celu ogrzania budynków. O rozpoczęciu i zakończeniu okresu grzewczego decyduje zarząd wspólnoty.
Na terenie nowo powstałych nieruchomości znajdują się kontenery na odpady budowlane do wspólnego użytku. Za kontenery płacą wyłącznie właściciele, którzy odebrali lokale. Opłata za serwis kontenerowy jest określana planem finansowym danej nieruchomości i jest ponoszona jednorazowo, ale jest ona podzielona na kilka rat, przeważnie od 5-7 rat.
Kontenery pomimo swojej ceny są najtańszym sposobem pozbycia się odpadów budowlanych – 7 m3 odpadów budowlanych (tyle mieści jeden kontener).
Poniżej przedstawiamy zasady korzystania z kontenerów na odpady budowlane:
Jeżeli właściciel reguluje zaliczki z opóźnieniem, naliczane są odsetki oraz koszty wysyłki wezwań do zapłaty. W przypadku braku wpłat, wyegzekwowanie należnych zaległości następuje na drodze sądowej.
W przypadku opóźnień w płatnościach wspólnota ma prawo naliczania odsetek (art. 481 Kodeksu cywilnego). Zgodnie z tym przepisem, jeżeli dłużnik (właściciel) opóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego, wierzyciel (wspólnota) może żądać odsetek za czas opóźnienia, chociażby nie poniósł żadnej szkody, a opóźnienie było następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
Możliwość naliczania odsetek wynika z ustawy i nie wymaga dodatkowych uchwał we wspólnocie.
Odsetki naliczone od nieterminowych płatności są przychodem wspólnoty mieszkaniowej i wpływają na jej rachunek bankowy, nie jest to rachunek administratora/zarządcy.
W przypadku opóźnień w płatnościach wspólnota ma prawo naliczania odsetek (art. 481 Kodeksu cywilnego). Zgodnie z tym przepisem, jeżeli dłużnik (właściciel) opóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego, wierzyciel (wspólnota) może żądać odsetek za czas opóźnienia, chociażby nie poniósł żadnej szkody, a opóźnienie było następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
Możliwość naliczania odsetek wynika z ustawy i nie wymaga dodatkowych uchwał we wspólnocie.
Odsetki naliczone od nieterminowych płatności są przychodem wspólnoty mieszkaniowej i wpływają na jej rachunek bankowy, nie jest to rachunek administratora/zarządcy.
Rachunki płatności indywidualnej (SIMP) są to rachunki wirtualne generowane do rachunku głównego danej wspólnoty. Każdy właściciel otrzymuje „własny” numer rachunku wirtualnego, na który dokonuje płatności i jest on przypisany do kartoteki jego lokalu. SIMP umożliwia automatyczne księgowanie wpłaty na danej kartotece właściciela lokalu.
Wpłaty widoczne na kartotece, księgowane są z datą wpływu na rachunek bankowy wspólnoty.
Saldo wykazywane na kartotece jest narastająco, dlatego jeśli do ostatniego dnia danego miesiąca (np. 31/01) nie została odnotowana wpłata za dany miesiąc saldo zostanie wykazane jako ujemne (niedopłata). Wpłata, która wpłynęła w kolejnych dniach następnego miesiąca (np. 5/02), jest widoczna na kartotece, z datą wpływ na rachunek bankowy. Saldo z miesiąca poprzedniego (stycznia) nie zostanie wyzerowano, ponieważ na ostatni dzień miesiąca (31/01) tej wpłaty nie było na rachunku bankowym. Zostanie zaś pomniejszono saldo wykazane w kolejnym miesiącu (luty).
Pogotowie techniczne jest czynne w soboty, niedziele, święta, dni wolne oraz w dni powszednie w godz. 16.00-8.00. Pogotowie jest dostępne pod nr tel. kom. +48 535 893 839.
Wodomierze powinny posiadać ważne dowody prawnej kontroli metrologicznej w postaci cech legalizacji. Cechę legalizacyjną nadaje organ administracji miar na podstawie przeprowadzonego badania przyrządu pomiarowego i stwierdzenie zgodności z wymaganiami technicznymi i metodologicznymi. Okres ważności legalizacji wodomierzy wynosi 5 lat.
Tak. Każdy właściciel ma możliwość wglądu w dokumentację techniczną budynku. W tym celu należy skontaktować się z administratorem danej nieruchomości, którego dane kontaktowe są dostępne na tablicy ogłoszeń zamieszczonej na terenie nieruchomości.
Należy dostarczyć protokół zdawczo-odbiorczy mieszkania oraz przedstawić do wglądu dokument stwierdzający nabycie danego lokalu (akt notarialny). Dokumenty można przesłać mailowo w formie skanu lub zdjęcia na adres: rozliczenia@estatecare.pl bądź też dostarczyć osobiście do wybranego oddziału firmy Estate Care po wcześniejszym kontakcie z administratorem danej nieruchomości.
Osoba kupująca lokal na rynku wtórnym staje się nowym właścicielem danej nieruchomości z datą podpisania aktu notarialnego (taka data będzie w księgach wieczystych). Określenie w akcie notarialnym daty przekazania lokalu z późniejszym terminem – jest umową cywilno-prawną zawartą między byłym, a nowym właścicielem. Dlatego też w bazie danych administratora/zarządcy zmiana taka musi nastąpić zgodnie z danymi w KW, czyli z datą aktu notarialnego, a nie datą protokołu przekazania lokalu. Jeśli poprzedni właściciel wyrazi zgodę (drogą pisemną) na uregulowanie należności do daty z protokołu przekazania, to saldo zostanie przeksięgowane na kartotekę nowego właściciela.
PRZYKŁADOWE ROZLICZENIE: | |||||||||
Medium | Nr licznika | Data odczytu | Stan poprzedni | Data odczytu | Stan bieżący | Zużycie | JM | Cena brutto | Wartość brutto |
CW * | nr licznika ciepłej wody – opłata dokonywana do dostawcy ciepła za podgrzanie wody (np. GPEC) | 2017-06-30 | 5,00 | 2017-09-30 | 9,00 | 4,00 | m³ | 20,00 zł | 80,00 zł |
ZW Kan ** | nr licznika ciepłej wody – opłata dokonywana do dostawcy wody zimnej (np. SAUR) | 2017-06-30 | 5,00 | 2017-09-30 | 9,00 | 4,00 | m³ | 10,59 zł | 42,36 zł |
ZW Kan ** | nr licznika zimnej wody – opłata dokonywana do dostawcy wody (np. SAUR) | 2017-06-30 | 12,00 | 2017-09-30 | 20,00 | 8,00 | m³ | 10,59 zł | 84,72 zł |
I. Należność | 207,08 zł | ||||||||
suma kosztów wynikająca ze zużycia mediów (ciepła i zimna woda) w rozliczanym okresie | |||||||||
II. Naliczone zaliczki | 185,31 zł | ||||||||
suma zaliczek na ciepłą i zimną wodę naliczanych w miesięcznym wymiarze opłat w rozliczanym okresie | |||||||||
Niedobór (Różnica między należnościami a naliczonymi zaliczkami: nadwyżka lub niedobór) | 21,77 zł |
Do każdego z lokali przynależą dwa liczniki wody: licznik wody ciepłej i licznik wody zimnej. Rozliczenie tych mediów polega na porównaniu rzeczywistego zużycia wody z naliczonymi zaliczkami. Różnica między stanem bieżącym licznika, a stanem poprzednim to zużycie wody podlegające rozliczeniu w danym okresie.
Przykład: 4 m3 x 20,00 zł = 80,00 zł
Za wodę, która została zużyta w celu jej podgrzania (Wspólnota dokonuje opłat do dostawcy wody, dlatego wartość jej zużycia mnożona jest przez cenę dostarczonej wody i ścieków).
Przykład: 4 m3 x 10,59 zł = 42,36 zł
Zużycie z licznika zimnej wody również mnożone jest przez cenę dostarczonej wody i ścieków.
Przykład: 8 m3 x 10,59 zł = 84,72 zł
Razem rzeczywista wartość zużycia ciepłej i zimnej wody to 207,08 zł.
Zaliczki naliczone w rozliczanym okresie to w tym przypadku:
CW: 90,00 zł (1,5 m3 x 20,00 zł x 3 msce)
ZW i ścieki: 95,31 zł (3 m3 x 10,59 zł x 3 msce)
RAZEM: 185,31 zł
Różnica między wartością rzeczywiście zużytej wody a naliczonymi z tego tytułu zaliczkami to
21,77 zł (do zapłaty).
Zaliczki naliczone w rozliczanym okresie to w tym przypadku:
CW: 90,00 zł (1,5 m3 x 20,00 zł x 3 msce)
ZW i ścieki: 95,31 zł (3 m3 x 10,59 zł x 3 msce)
Razem zaliczki naliczone na poczet zużycia ciepłej i zimnej wody oraz odprowadzenia ścieków wynoszą 185,31 zł.
Razem zaliczki naliczone na poczet zużycia ciepłej i zimnej wody oraz odprowadzenia ścieków wynoszą 185,31 zł.
Każdy wymiar opłat składa się z dwóch elementów – opłat stałych (eksploatacyjnych i fundusz remontowy) oraz opłat indywidualnych. Opłaty stałe są naliczane wg planu finansowego wspólnoty mieszkaniowej i każdy ma obowiązek w partycypowaniu kosztów, na poczet których są zbierane te opłaty. Opłaty indywidualne – czyli woda, centralne ogrzewanie oraz wywóz nieczystości – są zależne od zużyć indywidualnych mediów.
Dlatego też, często zdarza się, że właściciele lokali o podobnej powierzchni mieszkania mają duże różnice w naliczonych zaliczkach, ponieważ koszty opłat indywidualnych są różne – każdy zużywa wodę, ciepło indywidualnie według swoich potrzeb.
Kartoteka lokalu posiada następujące 3 informacje:
OBCIĄŻENIA:
WPŁATY – wykaz wszystkich wpłat dokonany na rachunek bankowy wspólnoty
KWOTĘ DO ZAPŁATY – SALDO NARASTAJĄCO – jest to wynik różnicy obciążeń i uznań powiększony/pomniejszony o salo z miesiąca poprzedniego, salo wykazane z kwotą dodatnią (kolor zielony) oznacza nadpłatę, z kwotą ujemną (kolor czerwony) oznacza niedopłatę.
Oświadczenia te są potrzebne do określenia, czy dany lokal powinien zostać obciążony kosztami związanymi z wywozem odpadów komunalnych. W przypadku gdy lokal jest zamieszkany, naliczana jest opłata za wywóz śmieci naliczana zgodnie z metodą i stawką przyjętą w danej gminie.
IOK jest to elektroniczny system pozwalający właścicielowi lokalu lub osobie przez niego upoważnionej, na przeglądanie informacji dotyczących posiadanego lokalu. Dostęp do systemu jest możliwy poprzez przeglądarkę internetową ze strony internetowej https://estatecare.pl/ korzystając z pola „Strefa Mieszkańca”.
Za pomocą sytemu IOK można:
v
W pierwszej kolejności, należy spróbować logowania do IOK z poziomu innej przeglądarki. Przeglądarki internetowe posiadają różne zabezpieczenia.
W przypadku zagubienia hasła lub gdy hasło nie działa, można spróbować samodzielnie odzyskać hasło do serwisu po przez link „Nie pamiętasz hasła?”, który jest przy oknach do logowania.
W kolejnym kroku należy skontaktować się telefonicznie/mailowo z Działem Rozliczeń, bądź też z Zarządcą/ Administratorem w celu weryfikacji czy konto nie zostało tymczasowo zablokowane lub w przypadku konieczności wygenerowania nowego hasła do konta.
Jeśli na kartotece widnieje kwota do zapłaty, to po zalogowaniu należny kliknąć w czerwone pole z saldem – wówczas system przekieruje do strony z rachunkami bankowymi.
Jeśli na kartotece jest brak zaległości – po zalogowaniu do systemu IOK będąc na stronie głównej, należy kliknąć w zakładkę FINANSE oraz wybrać dane swojego rozrachunku (dane lokalu – ulica i nr). System przekieruje na stronę z naliczeniami na poszczególne miesiące. Klikając w dany miesiąc pojawią się dokumenty naliczeń, następnie klikając w wybrany dokument wyświetlone zostaną szczegółowe dane wraz z rachunkiem płatności.
Po zalogowaniu do systemu IOK będąc na stronie głównej należy kliknąć w zakładkę FINANSE oraz wybrać dane swojego rozrachunku (dane lokalu – ulica i nr). System przekieruje na stronę z naliczeniami za poszczególne miesiące. Klikając w dany miesiąc pojawią się dokumenty naliczeń, następnie klikając w wybrany dokument – wyświetlone zostaną szczegółowe dane dokumentu.
Po zalogowaniu do systemu IOK będąc na stronie głównej należy kliknąć w zakładkę FINANSE oraz wybrać dane swojego rozrachunku (dane lokalu – ulica i nr). System przekieruje na stronę z naliczeniami na poszczególne m-ce. Klikając w dany miesiąc pojawią się dokumenty naliczeń, następnie klikając w wybrany dokument – wyświetlone zostaną szczegółowe dane dokumentu. Na końcu naliczeń jest podana informacja o zapłacie.
Po zalogowaniu do systemu IOK będąc na stronie głównej należy kliknąć w zakładkę FINANSE oraz wybrać dane swojego rozrachunku (dane lokalu – ulica i nr). System przekieruje na stronę z naliczeniami na poszczególne m-ce. Klikając w dany miesiąc pojawią się dokumenty naliczeń, następnie klikając w wybrany dokument wyświetlone zostaną szczegółowe dane dokumentu. Po lewej stronie jest przycisk do pobrania dokumentu naliczeń:
Po zalogowaniu do systemu IOK, z menu po lewej stronie, należy wybrać zakładkę „Wspólnota mieszkaniowa”, a następnie „Uchwały”. W zakładce widoczne są w trzech grupach:
Po zalogowaniu do systemu IOK, z menu po lewej stronie, należy wybrać zakładkę „Wspólnota mieszkaniowa”, a następnie „Uchwały”. W zakładce widoczne są w trzech grupach:
Po zalogowaniu do systemu IOK, na stronie głównej, widoczne są uchwały w trakcie zbierania głosów, pod którymi dany właściciel nie oddał głosu. Po kliknięciu w tytuł uchwały, nastąpi przekierowanie do treści uchwały, poniżej poprzez kliknięcie w odpowiednią ikonę „za” lub „przeciw” można oddać głos.
Tak, serwis transakcyjny Blue Media S.A. dolicza do płatności prowizję w kwocie 1,20zł.
zostaw nam swój numer telefonu lub e-mail.
PRZYGOTUJEMY OFERTĘ SPECJALNIE DLA CIEBIE!